AVANPREMIERĂ - Inaugurarea Stagiunii Regale
(Grigore Constantinescu – 19 noiembrie 2014)
După susținerea concertului dedicat aniversării a 150 de ani de istorie a Universității Naționale de Muzică din București și seria de concerte „Mari soliști, Mari dirijori”, Camerata Regală revine cu un nou proiect intitulat STAGIUNEA REGALĂ, ce va aduce în fața publicului interpretări de referință și muzicieni recunoscuți în toată lumea.

Camerata Regală a României
a fost fondată în 2009 sub înaltul patronaj al Alteței Sale Regale, Principele Radu al României. Ansamblul a colaborat cu personalități marcante din lumea muzicii: dirijorii Jin Wang, Enrique Garcia Asensio, Cristian Mandeal, Wolfgang Doerner, Horia Andreescu, violoniștii Rony Rogoff, Alexandru Tomescu, Cristina Anghelescu, sopranele Nelly Miricioiu, Irina Iordăchescu, contratenorul Florin Cezar Ouatu, pianistul Roberto Plano, flautiștii Ion Bogdan Ștefănescu, Matei Ioachimescu. Datorită nivelului artistic ridicat au evoluat în cadrul unor evenimente de prestigiu, precum Festivalul Internațional „George Enescu” și Festivalul Internațional „Sergiu Celibidache”.

„Stagiunea Regală”
care începe cu concertul din 29 noiembrie 2014, orele 19.00, la Ateneul Român, are drept invitați: pe dirijorul spaniol Diego Miguel Urzanqui și pianista elvețiană Elizabeth Sombart. Dirijorul primului concert din Stagiunea Regală a urmat studii de dirijat orchestră și fenomenologie muzicală cu maestrul Jordi Mora, unul dintre discipolii lui Sergiu Celibidache. Elizabeth Sombart a studiat cu Sergiu Celibidache fenomenologia muzicală la Universitatea din Mainz, dezvoltând ulterior Pedagogia Résonnance: fenomenologia sunetului și a gestului. În paralel cu activitatea de solist, în 1998 Elizabeth Sombart creează în Elveția: Fundația Résonnance care este prezentă astăzi în 6 țări, printre care și România. Cei doi oaspeți care evoluează împreună cu Camerata Regală la Ateneul Român vor prezenta publicului, din marele repertoriu clasico-romantic, Concertul nr.2 pentru pian și orchestră de Frederic Chopin și Simfonia a V-a de Ludwig van Beethoven.