Recital de excepție
(Grigore Constantinescu – 4 decembrie 2014)
Cea de a 10-a ediție a Festivalului Internațional „MERIDIAN, Zilele SNR-SIMC” a debutat luni, 1 decembrie. Evenimentul se va desfășura până pe 7 decembrie în Aula Palatului Cantacuzino.

Recitalul susținut de formația camerală Bianca și Remus Manoleanu (foto), în colaborare cu flautistul Ion Bogdan Ștefănescu și chitaristul Costin Soare a deschis ediția din acest an.

Bianca și Remus ManoleanuCei doi artiști au oferit publicului un panoramic al creației de lied contemporan, cuprinzând pagini elitare ale compozitorilor secolului XXI. Un program deosebit de interesant, cu potențial informațional și artistic remarcabil, ne-a adus, în versiunea sopranei Bianca Manoleanu și a pianistului, virtuoz al timbrurilor dinamicii, Remus Manoleanu, patru prime audiții absolute semnate de Dan Buciu, Irina Hasnaș, Bogdan Vodă, Viorel Munteanu și două prime audiții românești aparținând suedezului Martin Q. Larson și clujeanului Gabriel Iranyi. Programul s-a întregit cu două capodopere aparținând lui Theodor Grigoriu – ciclul „Dincolo de tăcere-Iisus”, Dan Voiculescu – ciclul „12 Hai-Kai”, muzicieni care regretăm că ne-au părăsit în ultimii ani și două creații spectaculoase ca vocalitate, ale compozitorilor Irina Odăgescu, „Continuum Y” și Adrian Pop, „Viziune”.

Chiar și numai enunțarea creatorilor aleși de interpreți pentru panoramic este un argument al evenimentului inaugural și al valorilor interpretative performante. Cu o abilitate excepțională în pătrunderea diversă a încifrării componistice personale din cuprinsul partiturilor oferite spre ascultare, soprana Bianca Manoleanu a etalat o superbă evoluție vocală, capabilă să confere expresie și comunicare poetic-muzicală în relație cu pianistul Remus Manoleanu și ceilalți colaboratori.

Recitalul a marcat un succes remarcabil, demn de înregistrare discografică, aplaudat cu entuziasm de publicul avizat, alcătuit, aproape în majoritate, din muzicieni.