Eveniment discografic în arta lirică românescă
(Grigore Constantinescu – 8 decembrie 2006)
La Opera Națională București are loc astăzi lansarea discului cu „SAMSON et DALILA” de Camille Saint-Saëns într-o interpretare antologică, realizată în 1969 de către Casa de discuri „Electrecord”. Cota de eveniment a acestei versiuni discografice este impusă de prezența unor mari nume ale artei lirice românești: mezzo-soprana Elena Cernei și tenorul Ludovic Spiess în rolurile titulare, în compania baritonului Dan Iordăchescu, basului Nicolae Florei, bas-baritonului Constantin Dumitru, tenorului Vasile Moldoveanu, la pupitrul Orchestrei Simfonice și corului Radioteleviziunii Române aflându-se renumitul dirijor american Kurt Adler, maestru de cor Carol Litvin.

Trebuie reținut că principalii protagoniști ai distribuției ofereau rezonanțele unei arte interpretative impresionante, îmbinate cu vocalitatea de excepție a unor glasuri de unică valoare, evidențiată prin invitarea lor de către marile teatre lirice ale lumii, pe itinerarii mondiale fabuloase. Capodopera lui Saint-Saëns numără relativ puține integrale discografice și rare montări scenice, fapt datorat și dificultăților de abordare a unei partituri complexe, ce unește teatralul cu oratorialul. Superba interpretare a rolului Dalilei de către Elena Cernei a fost ovaționată, sub aceeași baghetă a lui Kurt Adler, în stagiunile de la Metropolitan House din New York, precum și în turneul acestui teatru la Philadelphia și Boston.

Noua propunere a „Electrecordului” oferă acum publicului un nivel tehnic superior în sistemul digital CD, în caseta însoțită de o erudită prezentare semnată de dr. Stephan Poen, soțul ilustrei protagoniste.

Capodoperă a romantismului francez, titlu mult îndrăgit de publicul care a urmărit spectacolele operei bucureștene din ultimele decenii ale secolului trebut, această versiune cu marii artiști români conferă creației lui Saint-Saëns o binemeritată glorie contemporană.

Copyright: cIMeC 2006