CORUL ACADEMIC RADIO, avanpremieră aniversară
(Grigore Constantinescu – 11 februarie 2015)
CORUL ACADEMIC RADIO, un reper al vieții culturale românești și un apreciat ambasador al României peste hotare, împlinește în 2015 frumoasa vârstă de 75 de ani, fiind cea mai longevivă formație de gen din România!

Creat în scopul susținerii repertoriului vocal-simfonic, Corul Academic Radio a parcurs drumul maturizării artistice, asimilând neîncetat noi partituri, ajungând să stăpânească astăzi un impresionant număr de lucrări: oratorii, cantate, madrigale, poeme, balade și numeroase miniaturi.

Fondat în 1940 sub conducerea dirijorului și compozitorului Ioan Croitoru, Corul Academic Radio s-a impus în scurt timp ca o formație de elită, condus fiind de-a lungul anilor de: Dumitru D. Botez, Gheorghe Danga, Dumitru D. Stancu, Constantin Petrovici, Emanuel Elenescu, Alexandru Șumski, Carol Litvin și Aurel Grigoraș. Principalul argument al inițierii acestui partener al Orchestrei Naționale Radio este necesitatea de a răspunde problematicii unui repertoriu complex, cuprinzând capodopere ale muzicii vocal-simfonice universale și românești. Concomitent cu asigurarea programelor stagiunilor muzicale, Corul Academic Radio efectuează înregistrări pentru discuri și pentru fondul muzical Radio, promovând valori importante ale creației românești tradiționale sau de actualitate, inclusiv prime audiții, numeroase fiindu-i dedicate. Istoria ansamblului este marcată și de constituirea unei preocupări specifce formației, prin concertele și imprimările formulelor „a cappella”, în spiritul tradiției muzicii corale naționale.

În ultimul deceniu și jumătate, din anul 2000, Dan Mihai Goia este dirijorul Corului Academic Radio. Cu acest ansamblu coral, considerat drept etalon de către critica de specialitate, multe din prezențele sale dirijorale și înregistrările realizate pentru fonoteca de aur a Radioului au inclus creațiile compozitorilor români – de la repertoriul clasic la cel contemporan – dar și lucrări din creația corală universală. Prezența în cadrul Festivalului „George Enescu” este una dintre cele mai onorante activități ale artiștilor Corului Academic și dirijorului său. Acest ansamblu muzical a efectuat turnee de concerte în Germania, Bulgaria, Spania, Grecia, Cipru, Israel etc., colaborând adesea cu orchestre de renume, sub baghete de prestigiu din țară și din străinătate.

Primul concert a cappella al anului 2015, dedicat acestei aniversări, va oferi un program de muzică universală, dedicat celor mai frumoase partituri destinate corului mixt. Acest eveniment va avea loc în seara de miercuri, 18 februarie (orele 19.00), prilej de a audia lucrări semnate de compozitori celebri ca Mendelssohn, Schumann, Ceaikovski, Schubert, Rachmaninov, Bernstein ș.a. Concepția repertorială a concertului îi aparține maestrului DAN MIHAI GOIA, dirijorul Corului Academic Radio. Seara de muzică universală se desfășoară cu participarea pianistei Carmen Săndulescu, a sopranei Svetlana Sâcencova și a organistei Simona Săndulescu. Evenimentul este prezentat de muzicolog Liliana Staicu, manager al postului Radio România Muzical.