Mirabela Dina
(Grigore Constantinescu – 25 martie 2015)
Primul concert al Orchestrei Naționale Radio, dirijat de Julien Salemcour, ne prilejuiește câteva momente de excepție: audiția capodoperelor Marea Fugă și a Simfoniei a VIII-a de Beethoven și a uneia dintre marile partituri romantice, Concertul nr.2 de Brahms. Aici intervine satisfacția melomanilor de a o admira pe pianista craioveană Mirabela Dina, actualmente interpretă internațională de mare faimă.

Pentru a pregăti această revedere, iată câteva informații: presigioasa artistă a beneficiat de pregătirea muzicală profesională sub îndrumarea profesoarelor Ana Pitis și Ioana Minei la Universitatea Muzicală bucureșteană, absolvită în 1994. Pregătirea profesională a continuat la Conservatorul din Koln cu Karin Merle. Prima distincție competitivă – Premiul I la „Concorso Internazionale per i Giovani” - secțiunea pianiști - în Stresa, Italia; debutul solistic cu Orchestra Filarmonicii din Craiova, la vârsta de 10 ani, cu Concertul în Re major de Haydn. Mirabela Dina a primit invitații de a cânta în Franța, Germania, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii construind o reputație de artist internațional. Iată câteva victorii competitive ce au impus-o pe meridianele lumii: În 1995, Premiul I la „Waki Piano Concurs” în Japonia, în 1999, un senzțional Premiu I la „Martha Argerich International Competition”, Buenos Aires. Dublu-debut la Berlin în 1998, Concertul pentru pian de Mozart, K.537 cu Deutsche Symphonie Orchester, precum Brahms „Concertul al doilea pentru pian” la Konzerthaus; la Koln concertul al treilea de Bartok; în Anglia Concertul nr.1 de Liszt, în paralel cu numeroase concerte camerale, pretutindeni. Aprecieri publice extraordinare au catapultat-o în centrul atenției internaționale. Spectacole din Argentina au fost urmate de concerte cu Orchestra Simfonică de la Montréal sub conducerea lui Charles Dutoit, cu Orchestra Simfonica Bamberg, pentru german Radio Vest, în cadrul seriei „mari pianiști", un recital în Herkulessaal în Munchen, recitaluri la festivalurile de pian în La Roque d'Antheron, în Franța, Klavierfestival Ruhr în Germania, Musica Vitae-Växjö în Suedia, Torino Settembre Musica in Italia, Marta Argerich Festival din Beppu / Japonia, Buenos Aires și Lugano. Mirabela Dina a realizat înregistrări pentru radio în România, Argentina, Franța și Germania inclusiv cele mai recente, la Buenos Aires pe Compact discuri.

În seara de 3 aprilie 2015, la Studioul „Mihail Jora” vom cunoaște versiunea pianistei Mirabela Dina în cel de al doilea Concert pentru pian în Si bemol major, op.83 de Johannes Brahms.