Începe Festivalul „București – oraș al muzicii”
(Grigore Constantinescu – 18 ianuarie 2007)
Dovedindu-și forța culturală de care dispune, Radio România Muzical „George Enescu” semnează, în acest început de an, primul eveniment artistic important, „București – oraș al muzicii”. Timp de o săptămână, între 19 – 26 ianuarie, concertele vor oferi publicului capitalei dar și radioascultătorilor din țară și de pe alte meridiane (Austria, Elveția, Spania, Irlanda, Polonia, Rusia, Suedia, Portugalia, Danemarca, Serbia, Croația, Estonia, Letonia, Lituania, Slovenia, Bulgaria, Cehia) contribuția Societății Române de Radiodifuziune la realizarea unuia dintre prestigioasele proiecte ale Uniunii Europene de Radio. Bucureștiul se aliniază, în stagiunea 2006-2007, cu Bruges, Washington și Berlin.

Agenda acestui autentic festival de muzică cuprinde manifestări ce răspund celor mai variate preferințe – operă, concerte simfonice și corale, recitaluri, world music și jazz. Locațiile reprezintă de asemenea o atracție pentru public, Studioului „Mihail Jora” și sălii Ateneului Român, fiindu-le adăugate Aula Palatului Patriarhal, Sala „Cerchez” a Muzeului Cotroceni, repere importante ale vieții noastre muzicale.

De altfel, cu o remarcabilă abilitate managerială, conducerea postului Radio România Muzical „George Enescu” a alcătuit complexa imagine a participărilor interpretative și a diversității repertoriale din cadrul acestui festival. Prima audiție în operă-concert a lui „Stiffelio” de Verdi cu Corul și Orchestra Națională Radio, inaugurează seria programelor, vineri 19 ianuarie. Urmează concertele Orchestrei de Cameră Radio, ale Formației „Profil”, Coralei „Te Deum Laudamus”, Corului de Copii și Tineret „Symbol”, dar și ale Big Bandu-lui Radio sau Formației „Nightlosers”. Nume importante de artiști de peste hotare – voci celebre, Eliane Coehlo, Eduard Tumagian, Kamen Chanev, Paulina May, Jenny Evans, pianistul Bernd Glemser –, dirijorilor Horia Andreescu, Alexandru Lascae, Tiberiu Soare, Nayden Todorov, Dan Mihai Goia, J. Lupu, li se alătură soliștii Ilinca Dumitrescu, Alexandru Tomescu, Gabriel Croitoru, Ion Bogdan Ștefănescu, Laura Buruiană, Anca Parghel.

„A fost o mândrie pentru noi – declară Pierre-Yves Tribolet, director Euroradio UER – să punem rețeaua de satelit Euroradio la dispoziția extraordinarei serii de concerte organizate de Radio România... Milioane de ascultători din lumea întreagă vor vizita, grației magiei radioului, săli de concert celebre... În numele tuturor radiodifuziunilor publice și ale iubitorilor de muzică, adresăm mulțumirile noastre Societății Române de Radiodifuziune pentru o ofertă atât de atractivă.”

Copyright: cIMeC 2007