Stela Popescu și prietenii ei
(Grigore Constantinescu – 22 decembrie 2015)

La Palatul Copiilor, pentru aniversarea unei mari artiste, sărbătoare cu muzică și omagii, cum sunt cuvenite sentimentele noastre față de o strălucitoare carieră!

Stela Popescu și-a început viața sub semnul sărbătorilor hibernale. Poate de aceea este o luptătoare pentru binele și bucuria celor ce o înconjoară. Am avut șansa de a-i urmări întreaga carieră de până acum, de la finalul studiilor profesionale, când eram colegi de facultate, ea la Teatru, eu la Muzică, pe scenele românești, în emisiuni de televiziune sau, uneori, în turnee. Uimitor caleidoscop de imagini și sunet, pasiunea Stelei Popescu este scena, filmul și microfonul; regula existenței sale – disciplina și puterea de muncă; dorința de o viață – de a se manifesta cu sinceritate, cu veselie când privește spectacolul lumii. Iată înțelesurile aniversării de ieri seară, într-un spectacol ai cărui producători erau Palatul Național al Copiilor, Forumul Muzical Român, Uniunea Criticilor Muzicali.

În fața unei săli arhipline, pe o scenă în care prezența personalităților, talentelor, interpreților, voci și balet, răspundea afișului, „Stela Popescu și prietenii ei”, buna dispoziție a atins recordul maxim. Doamna comediei Românești ne-a oferit un zâmbet, o replică, a fredonat o melodie. Cum spuneam, invitații care au evoluat pe scenă, în conformitate cu proiectul autoarei scenariului, Smaranda Oțeanu Bunea, au dialogat cu publicul parcurgând câteva grupări repertoriale. Vocile alese erau selectate dintre soliștii cu care Smaranda Oțeanu lucrează de mai mulți ani, contând pe succesul lor: Vicenţiu, Dani, Gabriela, Oana, Andrei , Mirela.. Aplauzele publicului au confirmat momentele muzicale pe care le-au adus la rampă – melodii, arii de operetă și operă. „Trioul tinereții” – Roberta, Bogdan, Jennifer – le-a răspuns cu entuziasm, lansând refrenul „Stela știe!”. În continuare Alexandru Arșinel, partener al artistei, mesager al Teatrului „C. Tănase” la această sărbătoare, a prezentat un microrecital din propriile sale melodii.

Pe scenă, oaspeții Stelei Popescu i-au oferit drept daruri la aniversare cântece care le-au definit succesul: cântec de muzică ușoară – Mirabela Dauer, cântece cu nuanță folclorică – Maria Dragomiroiu, melodii de repertoriu romantic – Sanda Ladoși, divertisment muzical-dansant de virtuozitate – Adrian Enache. Ansamblului coregrafic al Palatului, „Trupa AS”, laureată în multiple competiții internaționale, a străucit pe scenă cu dansuri pline de energie și bucurie ritmică.

Cu brațele pline de flori și bucurie în suflet, Stela Popescu mai strecura câte o glumă („Am împlinit 55 de ani de viață și 80 de carieră”) dar și gânduri de luptă și încurajare pentru cucerirea unor timpuri mai bune, la care suntem îndemnați să visăm. De altfel, punctul final al aniversării îi aparține, cu firescul unei personalități pe care o caracterizează reușitele existenței sale artistice: „NU mă las!”