Tineri laureați în concert
(Grigore Constantinescu – 5 februarie 2016)

În istoria activităților concertistice ale Orchestrei de Cameră Radio există o preocupare meritorie privind primele audiții prezentate în vederea promovării creației componistice românești.

Sebastian ANDRONE, compozitor Comentariul ne este prilejuit de un asemenea moment de debut, miercuri seara, al tânărului compozitor Sebastian Androne, recent absolvent al UNMB, clasa prof. Dan Dediu și laureat al Concursului Internațional de Compoziție „George Enescu” 2014. Melomanii au descoperit personalitatea lui Sebastian Androne ascultând lucrarea „Certo, con flauto” pentru flaut, percuție și orchestră de coarde. Înaintea acestul debut în stagiunea Radio, tânărul compozitor îmi spunea: „Cred că muzica trebuie scrisă cu pasiune, onestitate și dorință puternică de a țese legături între noi toți, între nou și vechi, să «miște» auditoriul, să-l provoace, să-l facă să simtă în primul rând și să mediteze”. Despre lucrarea sa, compozitorul a adăugat: „Ștefan Diaconu este cel care mi-a propus să îi scriu acest concert. Am recurs la un mic joc de cuvinte: în loc de «Flute Concerto» din limba engleză, am ajuns la italienescul «Certo, con Flauto!», care s-ar traduce «Desigur, cu flaut!», o lucrare foarte dragă mie, care își trage seva din zone expresive diverse”.

Programul de miercuri al Orchestrei de Cameră Radio, la Studioul „Mihail Jora”, sub bagheta dirijorului Cristian Brâncuși ne-a dat, de asemenea, satisfacția de a-i aplauda pe laureații celei de-a VI-a ediții a competiției „Drumul spre celebritate”, ce s-a derulat în aprilie 2015, la Palatul Brâncovenesc de la Mogoșoaia. Cei trei solişti au fost: flautistul Ștefan Diaconu (premiul I, interpret al lucrării lui Sebastian Androne, masterand la Royal Danish Academy of Music, Copenhaga-Danemarca), violoncelistul Alexandru Totan (premiul al II-lea, student la Universitatea Națională de Muzică București, interpret al Concertului nr.1 de Saint Saens) și pianistul Ionuț Gabriel Diaconu (premiul al III-lea, elev la Colegiul Național de Muzică „George Enescu” – București solist al Concertului nr.1 de Beethoven). Firește este onorantă vecinătatea acestor tineri muzicieni, în acest program de laureați, precum și a debutului lui Sebastian Androne, cu personalități de anvergură precum Camille Saint Saens și Ludwig van Beethoven.