Avanpremiere muzicale
(Grigore Constantinescu – 16 iunie 2016)

Sâmbăta viitoare, 25 iunie 2016, la Biserica Neagră din Brașov are loc concertul aniversar LEONTINA VĂDUVA 30 DE ANI ÎN MUZICĂ, dedicat celebrei soprane cu ocazia împlinirii a 30 de carieră internațională. Concertul este susținut de soprana Leontina Văduva, organistul Paul Cristian și Ansamblul de Cameră „vibrate!festival”. În program, piese de: Arvo PÄRT, Paul CONSTANTINESCU, William BYRD, George ENESCU, Maurice RAVEL, Giuseppe VERDI, Felicia DONCEANU și Jules MASSENET. Iată în treacăt repere ale acestei importante cariere. După studii la Conservatorul bucureștean, cu profesoara Arta Florescu, Leontina Văduva a debutat pe plan internațional, în 1986, la Capitole din Toulouse în MANON de Jules Massenet, rol reluat în debutul londonez de la Covent Garden (1988). În Franța, a fost distinsă în 1999 cu titlul de Chevalier des Arts et des Lettres. Leontina Văduva a devenind una dintre cele mai bune ambasadoare ale repertoriului francez interpretând magistral roluri romantice în cele mai importante teatre ale lumii, inclusiv premiera cu „Dialogul Carmelitelor” de Poulenc la Teatro alla Scala. Calitățile artistice i-au adus, numeroase distincții, printre care Ordinul Meritul Cultural in grad de Mare Ofițer al Președinției României. În ultimii ani soprana Leontina Văduva a fost prezentă pe scena Ateneului Român și a Sălii Radio din București.

Marți, 28 iunie 2016, ora 19.00, în Sala mare a Ateneului Român, Filarmonica „George Enescu” vă invită la un recital susținut de ilustra pianistă Ilinca Dumitrescu. După cum declara muziciana „acest concert face parte dintr-o lungă serie de recitaluri pe care le-am interpretat pe scena Ateneului Român, de-a lungul a peste patru decenii. De această dată, am ales un conținut divers, atractiv pentru public, dar și pentru specialiști. Epoci muzicale diferite (clasicismul vienez; romantismul polonez) și muzică românească din secolului XX”. Muzicologul Viorel Cosma comentează caracteristicile acestor evoluții repertoriale: „...fără granițe între clasic și romantic, modern și contemporan, Ilinca Dumitrescu este tipul de artist complet”. Din creația mozartiană, vom asculta două celebre cicluri de variațiuni și Fantezia în re minor; selecția chopiniană oferă audiției Mazurci, Valsuri, Impromtuuri și Fantezia impromtu. Din Suita nr.3 de George Enescu au fost alese Melodie și Carillon nocturne. În final de recital, interpreta oferă trei piese pentru pian de Paul Constantinescu: Joc, Cântec, Toccata. Să remarcăm că asemenea recitaluri au cunoscut pretutindeni în turnee internaționale succese demonstrative ale personalității marii artiste.

Copyright: cIMeC 2016