Un dar de la Stela Popescu
(Grigore Constantinescu – 15 iunie 2016)

La final de stagiune, cei care urmăresc consemnările acestui atractiv program de spectacol muzical surprind o nuanță de originalitate. Mai precis, acum vorbim de evenimentul surprinzător al inaugurării unei noi instituții de spectacole, Teatrul „Stela Popescu” – director fondator Smaranda Oțeanu Bunea, director de imagine Viorica Petrovici.

Câteva informații sunt utile. Din perspectivă istorică, sub patronajul Uniunii Criticilor Muzicali și al Forumului Muzical Român data fondării este 28 aprilie, iar data debutului 13 iunie 2016. Pregătirea documentelor necesare lansării și aprobării proiectului, în semn de omagiu pentru Marea doamnă a scenei românești, Stela Popescu, a fost asigurată de către Consiliul Primăriei Municipiului București. Cum bine se observă, este vorba de cea mai tânără instituție artistică de stat, dedicată copiilor, tinerilor și nu numai, un podium de pe care – sub patronajul celebrei noastre artiste – se vor lansa balete academice, dansuri moderne, reprezentații de folclor autentic, creații etno, musical-uri originale, pagini lirice vocal-camerale, hit-uri de ultimă oră. Cum remarcam, putem fi surprinși de prezentarea unui astfel de moment inaugural, la final de stagiune, căci primele două spectacole ale noului teatru s-au derulat pe scena Sălii Mari a Palatului Național al Copiilor în 13 și 14 iunie, iar cel de-al treilea va avea loc, azi.

Primul titlu de pe afișul noului teatru este inspirat de unul dintre basmele copiilor, foarte iubit de cei mici dar răspândit prin narațiunea sa și în lumea celor mai înaintați în vârstă. Musicalul „Aladin” a fost creat de compozitorul Roman Vlad, cu unele ecouri ritmice și folclorice preluate din lumea artistică orientală – regia Cătălin Voineag, coregrafia Ștefan Soare. Cap de afiș este, conform protocolului instituției, marea artistă Stela Popescu (în rolul mamei lui Aladin), însoțită pe scenă de interpreți din diverse generații. Personajul titular este interpretat de Bogdan Șerban, care îi are alături, pe scenă, pe baritonii Ștefan Popov, Daniel Filipescu, tenorul Andrei Lazăr, solistele Roberta Enișor, Jennifer Dumitrașcu și un grup de păpușari. De asemenea, își dă concursul ansamblul de balet al Teatrului, într-o impresionantă demonstrație de vigoare, talent și voie bună.

Mai este nevoie să spunem că, după urmărirea primei ridicări de cortină, suntem siguri de succesul acestor prime reprezentații, catalogate de conducerea instituției drept „avanpremiere"? Nicidecum, deoarece în toamnă, afișul va fi întregit cu mai multe programe, cum ar fi spectacolul „Stela și prietenii ei” sau feeria folclorică „România, țară magică”. Dar, deocamdată, musicalul „Aladin”, însoțit de legendara sa lampă fermecată, luminează acest eveniment de succes, care a atras atenția unui număr record de spectatori, pentru primele sale reprezentații.

Copyright: cIMeC 2016