Pe scena muzicală a studenților „OPERAMANIA” ediția a III-a
(Grigore Constantinescu – 6 iunie 2016)

Luna iunie este, pentru viața universitară, timpul verificărilor de studiu, sesiunea examenelor și a licențelor. Fără îndoială, prezentarea în fața comisiilor de examene are un alt specific la Universitatea de Muzică în ambianța studiilor muzical-artistice, datorită modului în care verificăm calitățile de execuție a repertoriilor și valoarea talentelor, a pregătirilor teoretice. Totuși, ne-am asumat menirea de a prezenta, pentru parcursul săptămânii a doua din luna iunie, evenimente care nu părăsesc performanța interpretativă în dialog cu exigențele publicului.

Aflat la cea de a treia ediție, serialul intitulat sugestiv „Operamania” programează o intensă activitate a scenei muzicale studențești, cu numeroase ridicări de cortină și participări repertoriale diverse. O parte dintre acestea sunt cuprinse sub criteriul examenelor, comisiilor adăugându-li-se însă și prezența publicului. Pe de altă parte, unele manifestări scenice oferă autentice spectacole muzicale, reluând reușitele pregătirilor din timpul anului universitar.

Începând cu marți 7 iunie, vom putea urmări un spectacol muzical-divertisment intitulat „O glumă la operă”. Apoi, pentru după amiaza din 8 iunie, unele grupe de studenți susțin selecțiuni de „Scene lirice”, fragmente din opera comică „O noapte furtunoasă” de Paul Constantinescu (clasa de operă condusă de conferențiar dr. Daniel Pralea Blaga) și un spectaol-examen cu mozartiartianul „Cosi fan tute” ,susținut de clasa de operă a anului IV, îndrumată de Cristian Mihăilescu. Ziua de joi, ora 18 are o tematică special conturată de titlul „De la dramă la comedie”, cu spectacole construite de regizoarea conferențiar dr. Anda Tăbăcaru Hogea, publicul fiind invitat să urmărească două reprezentații-examen cu lucrarea într-un act „Suor Angelica” de Giaccomo Puccini și fragmente din „My fair Lady” de Loewe.

Pentru partea a doua a săptămânii, vineri 10 iunie, regizorul Ștefan Neagrău și studenții săi din anul al III-lea canto reiau un titlu de succes, opereta „Lysistrata” de Gherase Dendrino; profesorul Filip Ristovski și stundenții din anul II așteaptă în prima parte a serii, sâmbătă, publicul la demonstrația-examen „Ultimii ani de pe pământ”, înaintea oaspeților de la Universitatea de Arte Iași, cu opera comică a lui Domenico Cimarosa, „Căsătoria secretă”, clasa prof. Alexandru Petrescu.

O ultimă ridicare de cortină, simetrică cu începutul de divertisment al săptămânii, se va desfășura cu mozaicul demostrativ al anului I Canto de duminică 12 iunie, ora 18, susținut de clasa Filip Ristovski, cu un „Spectacol de actorie și mișcare”.

Dacă doriți să vă bucurați de tinerele talente care se înfățișează în viitorul lor pe podiumul operelor, din centrele noastre culturale românești, experiența acestei autentice „Opere studențești” este, fără îndoială, edificatoare.