La Palatul Național al Copiilor – „Chirița la Iași”
(Grigore Constantinescu – 15 februarie 2017)

Stagiunea Teatrului „Stela Popescu” a continuat, în ianuarie 2017, cu o nouă premieră, demonstrând prețuirea succesului centenar al ciclului de piese scrise de Vasile Alecsandri, în care principalul personaj de succes este vestita „Chirița”. Realizatorii spectacolului au ales pentru premieră hazoasa comedie „Chirița la Iași”, adaptată pentru musical de Smaranda Oțeanu Bunea, cu muzica semnată potrivit de talentatul Roman Vlad.

Atracția publicului se justifică, pentru că scena este populată artistic de cântece și texte hazoase, la care se adaugă mai multe momente de dans oferite din repertoriul de valsuri straussiene, special alese pentru a amuza privitorii, dornici a aplauda frumoasele și veselele perechi de dansatori, de la prima scenă și până la apogeul balului de canaval, desfășurat de protipendada ieșeană. Principalul merit al reprezentației este atmosfera antrenantă a fiecărui fragment în parte. Ideile spirituale care abundă în reglajul regizoral al lui Dan Tudor au îmbinat dialoguri, ansambluri comice, cu momente de exuberant antren, aparținând ca stil unui spectacol de epocă. În centrul atenției se afla, desigur, marea artistă, plină de temperament și vervă, patroana teatrului, doamna Stela Popescu, cu performanțe care justifică într-u totul faima „moldovinească” a Chirițoaiei, înconjurată de felurite personaje în factura „comediei del’arte” romantice. Allături de regizor, ambianța de culoare și fantezie ce conferă strălucire spectacolului este datorată scenografei Viorica Petrovici și abilului coregraf care obține aplauze entuziaste din partea publicului, Ștefan Soare, conducătorul Ansamblului de balet al Teatrului. Ca întotdeauna, Stela Popescu relaționează în distribuție cu valoroși soliști profesioniși - Daniel Filipescu, Andrei Lazăr, Ștefan Popov, Andreea Blidaru și mai tinerii Jennifer în dialog cu Bogdan.

Iată, de-a lungul anilor, cum se justifică încă un succes al „Chirițoaiei”, adunând triumfalele ovații dăruite entuziast Stelei Popescu. Dacă în sală s-ar fi aflat autorul piesei, Vasile Alecsandri și trupa sa de comedianți, ar fi fost de-a dreptul fericit! Pentru secolul XXI, gluma, râsul, bucuria clipei nu au pălit cu nimic căci, cum ne spune eroina, „așa e viața, o comedie, iar noi artiști care-o jucăm, n-avem dorință, alta mai vie, decât aplauze să merităm!”