Tenorul Ionel Voineag și pianista Andreiana Roșca, după 25 de ani
(Grigore Constantinescu – 21 noiembrie 2017)

Pentru începutul anului de învățământ 2017 – 2018, ideea de a oferi imaginea unui bilanț al activității didactice devine explicită când rezultatele de ansamblu reflectă continuitatea studiului profesional de-a lungul timpului.

Sub genericul „Ionel Voineag – Andreiana Roșca”, recitalul vocal desfășurat, ieri, în Studioul de concerte al Universității Naționale de Muzică București reprezintă sărbătorirea colaborării profesorului de canto cu pianista Andreiana Roșca, timp de un sfert de veac. Citim în textul declarației tenorului Ionel Voineag în programul de sală: în această perioadă „am împărțit împreună și bune și rele, dar am reușit să rezistăm în timp (...). Acum, încercăm să rămânem, la ora bilanțului, cu partea frumoasă și luminoasă a ceea ce am construit împreună în toți acești ani”. Dintre absolvenții acestei Clase de Canto, desprindem un important număr de artiști care reprezintă valori certe ale actualei generații, nume cunoscute și importante ale solisticii vocale din țară și de peste hotare, capabile a demonstra reușitele repertoriale ale spectacolelor de operă, vocal-simfonice și camerale.

Majoritatea soliștilor formați de cei doi profesori – Voineag și Roșca – au răspuns invitației, așa cum numărul important de melomani a răsplătit cu aplauze cele mai reușite momente interpretative. Putem aminti astfel pe soprana Ana Camelia Ștefănescu, de la Bruxelles („Traviata” de Verdi), baritonul chinez Fang Shuang („O sole mio” de Di Capua), tenorul Răzvan Săraru, prim solist al Operei din Constanța („Mult mă-ntreabă inima” de Tiberiu Brediceanu), basul Dan Popescu de la Opera din Brașov („La Cenerentola” de Rossini), tenorul wagnerian Adrian Dumitru („Lohengrin”), soprana de coloratură Veronica Anușca, basul Augustin Zetea, prim soliști ai Operei Naționale București („Elixirul dragostei” de Donizetti).

O autentică grupare de pianiști acompaniatori a asigurat desfășurarea programului clasei de canto – Andreiana Roșca, Crimhilda Cristescu, Cezara Petrescu, Alexandru Petrovici – contribuind cu prezențele celor treizeci de voci soliste, venite să demonstreze, încă o dată, înțelesul romantic și profesional al simbolicului titlu „După 25 de ani…”.

Nume prestigios al artei vocale naționale, cu o carieră de răsunet pretutindeni pe scenele lumii, tenorul Ionel Voineag a trăit cu o binemeritată emoție întâlnirea cu discipolii săi, capabili să preia fără teamă, cu talent și curaj, moștenirea prețioasă ce asigură astfel viitorul artei noastre muzicale.