Triumful Ruxandrei
(Grigore Constantinescu – 13 aprilie 2007)
Ovațiile din finalul spectacolului Ruxandrei Donose cu „La Cenerentola” de Rossini le-am trăit foarte rar în sala Operei bucureștene. Este adevărat, prezența unei mari vedete, aflate în plină carieră, reunește și alege publicul cunoscător și interesat care vine să o vadă și să o asculte.

Erau la Operă critici, mari melomani, realizatori ale posturilor de radio, figuri celebre ale culturii noastre, oficialități și mulți, foarte mulți muzicieni vocaliști, unii foarte tineri, alții cu renume. Printre aceștia și profesoara Ruxandrei Donose de la Conservatorul bucureștean, soprana Georgeta Stoleriu, venită să-și urmărească fostele studente. Căci, alături de rolul titular interpretat de ilustra invitată evoluau Anna Mirescu (Clorinda) și Antolena Bârnat (Tisbe), absolvente ale clasei sale de canto. Motiv de justificată mândrie a maestrului!

Interesul major al reprezentației, prezența Ruxandrei Donose, se cere poate explicat. Cu aproape două decenii în urmă, ea cântase Rosina din „Bărbierul din Sevilla” în spectacolul de absolvență, pe această scenă lirică. Până la începutul actualei stagiuni, artista a fost prezentă în puține spectacole de operă la Constanța și numeroase concerte vocal-simfonice la Radiodifuziune sau Filarmonică. Despre ascensiunea sa în lumea lirică aflam de la emisiuni radio, din presă și unele înregistrări „pirat”. În 1992, în seara de Revelion, fusese retransmis de televiziune „La Cenerentola” de la Opera Royal din Liège (TV5), spectacol văzut și de bucureșteni.

Pe viu, confruntarea cu rolul emblematic al Angelinei a avut loc acum. Farmec, firesc și eleganță a comunicării, uluitoare abilitate a tehnicii vocale, un bogat potențial al glasului, expresie particulară a frazei și calitate stilistică, cultură profesională superioară, frumusețe a imaginii scenice, iată un rapid „inventar” al măiestriei care face din Ruxandra Donose o celebritate mondială. Drumul spre gloria liricii urcă încă, cu fiecare succes pe mari scene internaționale de operă și concert. Dar, să fim mândri de propriul nostru orgoliu. Acest drum trece și pe la noi. Am trăit acum, am fost martori la această clipă de triumf pentru Ruxandra Donose, acasă.

Copyright: cIMeC 2007