Maria Slătinaru Nistor și vocile primăverii
(Grigore Constantinescu – 8 mai 2007)
În fiecare an, anotimpul primăverii este momentul în care celebra soprană Maria Slătinaru Nistor, de aproape două decenii maestră de canto a Universității muzicale bucureștene, prezintă publicului studenții clasei sale. „Marca” acestui ilustru professor, care a oferit scenei lirice numeroase vedete de operă, se recunoaște imediat prin rigoarea pregătirii tehnice, calitatea glasurilor, a expresiei și repertoriului.

La sala Dalles, zilele trecute, sub genericul „Cântul... Primăverii”, concertul organizat de consilierul Alexandra Mircea sub patronajul Ministerului Culturii și beneficiind de colaborarea tânărului maestru, pianistul Alexandru Petrovici, ne-a convins încă o dată că perspectivele unui talent se pot împlini doar datorită pregătirii oferite de un mare profesor.

Voci tinere, o comunicare firească a imaginilor muzicale și, poate în primul rând, însușirile necesare unei viitoare cariere merită a fi observate încă din această perioadă a debuturilor. Iată nume de care vom auzi în stagiunile viitoare – Ana Cebotari, Valentina Nafornița, Cristina Chițimia, Diana Dinu, Ana Maria Samson, Patricia Deheleanu, Adreea Iftimescu, Iulia Dan. Un relief aparte, printre aceste tinere speranțe, l-a avut vocea generoasă a Georgianei Marin, deja invitată pe scena Operei Naționale cu roluri importante, și cea fermecător delicată a sopranei Mirela Bunoaica, laureată de curând cu premiul I la Concursul „Ionel Perlea”.

Într-o ambianță exclusiv feminină, tenorul Vlad Miriță, aflat acum la hotarul unei mari cariere, a fost acea prezență vocală senzațională care justifică și se armonizează cu grația muzicală a tinerelor voci ce l-au înconjurat.

Copyright: cIMeC 2007