Grigore CONSTANTINESCU, muzicolog Cronica muzicalĂ on-line     HOME
Oaspeți pe scena Operei
(Grigore Constantinescu – 16 iunie 2007)
Prezența unui artist liric de renume internațional poate determina pretutindeni evenimente în stagiune. Ne-o dovedește ideea conducerii Operei Naționale de a-l invita pe Eduard Tumagian pentru o serie de spectacole care, totodată, oferă publicului satisfacția de a revedea titluri din repertoriul teatrului, mai rar programate în ultima vreme.

Datorită oaspetelui scena a găzduit astfel „Nabucco” și „Simon Boccanegra” de Verdi și, vineri seara, „Tosca” de Puccini. Roluri majore din literatura baritonală italiană ce au atras neîndoios interesul melomanilor, așa cum va fi apropiata reluare în formulă de concert a lui „Samson și Dalila” de Saint Saens, în care tot Eduard Tumagian va interpreta rolul Marelui preot.

Să spunem poate că nu eram singurii care își doreau să revadă, după o absență considerabilă, „Tosca”. Cu atât mai mult cu cât, alături de ilustrul cântăreț oaspete erau invitați doi soliști brazilieni cunoscuți din stagiunile de concerte ale Radiodifuziunii – Eliane Coelho și Juremir Vieira. Spectacolul a fost gândit și ca un omagiu adus memoriei sopranei Dora Massini, aniversată în 2007 la centenarul nașterii sale, una dintre strălucitele interprete ale rolului puccinian. Condițiile spectacolului au fost desigur aliniate unei reluări fără prea multe repetiții, dirijorul Adrian Morar având de rezolvat nu puține impedimente în discursul orchestral și concordanțele cu scena. Desigur, Scarpia este pentru Eduard Tumagian un rol de maestru, ca vocalitate și compoziție scenică. Partenerii săi ne-au oferit mai puțin decât așteptam dar, oricum, aplauzele publicului au răsunat în seara spectacolului ca în vremurile bune al stagiunilor operistice bucureștene.

Onorând cariera unui artist contemporan, omagiind personalitatea unui solist din istoria teatrului, Opera Națională își înscrie cu merite diversitatea manifestărilor menite a continua drumul liricii românești cu proiecte, eforturi și, firește, succese pe măsura ideilor propuse.

Copyright: cIMeC 2007