Grigore CONSTANTINESCU, muzicolog Cronica muzicalĂ on-line     HOME
Corul „Preludiu” – 35 de ani de tinerețe
(Grigore Constantinescu – 8 noiembrie 2007)
Timpul, pentru muzică, este o măsură cu înțelesuri deosebite, fie legate de interpretare, fie reflectând destinul interpreților. Am avut această percepție la recenta sărbătorire, duminică seara, în sala Ateneului Român, a celor 35 de ani de când există Corul de cameră „Preludiu”, fondat și condus de Maestrul Voicu Enăchescu.

În derularea stagiunilor, de la inițierea formației, apartenentă după 1990, Centrului Național de Cultură „Tinerimea română”, până la acest moment aniversar, s-au întâmplat multe și bune. Interpreții ansamblului au progresat artistic, depășind treptat statutul inițial al amatorilor în favoarea profesionalizării. Renumele lor, ca formație etalon pentru arta corală națională, a devenit acum semn de certitudine, nu numai în țară ci și peste hotare, în numeroase turnee de succes. Este interesant de comentat viața aparte a unui astfel de grup artistic în care anii se numără pentru fiecare component în parte. Astfel, așa cum observam, la concertul aniversar cei care fuseseră interpreții primelor stagiuni nu se mai aflau pe scenă, ci ascultau muzica din sală. Mereu, rulajul generațiilor a însemnat pentru dirijorul Voicu Enăchescu perpetua reînvățare a repertoriului și educare a cântăreților, pentru a păstra stacheta calității într-o ascensiune continuă. Corul „Preludiu” este astfel opera unui muzician care a înțeles tainele alcătuirii și șlefuirii instrumentului viu cu care colaborează.

Pentru toți cei prezenți la concertul jubiliar, muzica s-a păstrat astfel mereu captivantă și nouă. Au păstrat o astfel de rezonanță madrigalele Renașterii, bijuteriile corale clasice, cântările cultice și capodoperele de artă corală românească. Se știe, tradiția cântării corale este extrem de puternică în România, reflectând nu numai talente, dar și o atitudine civică, morală și estetică proprie poporului nostru. Dincolo de orice dificultăți, dincolo de bugetul de timp, iubitorii de muzică se reîntâlnesc pentru a cânta, asemenea moșilor și strămoșilor noștri.

Corul „Preludiu” este un minunat model de înfăptuire a acestui simbol artistic, iar Maestrul Voicu Enăchescu ține făclia acestei iubiri pentru frumos aprinsă și fierbinte, ca și credința sa în artă. Să le dorim viață lungă, pentru propria noastră bucurie.

Copyright: cIMeC 2007