Irina ST ĂNESCU, muzicolog Cronica muzicală on-line     HOME
SeduCânt
(Irina STĂNESCU, muzicolog – 15 mai 2010)
Ana CHIFU, Florin TĂNASE Nu aveam de gând să scriu o cronică și cred că nici nu o voi face, în final. Vreau doar să îmi exprim entuziasmul față de SeduCânt, un concert ce s-a dovedit a fi un adevărat spectacol.

Muzică contemporană, dans, coregrafie, artă video – toate acestea, coroborate, au creat un act artistic de o ținută ieșită din comun. Voi lăsa în mod expres la urmă enumerarea protagoniștilor lui deoarece am asistat la unul dintre puținele evenimente la care arta mi s-a părut a fi adusă în prim plan. Muzica a slujit ideea, mișcarea scenică a ilustrat intenția, proiecția video a susținut întreaga dramaturgie a spectacolului. Totul a fost la locul lui. Totul s-a remarcat prin inspirație, printr-o imagine clară a ceea ce a trebuit să fie transmis publicului. Totul a fost gândit și aprofundat, finisat și în cele din urmă, exprimat prin cele mai adecvate mijloace.

Nu ezit însă să-mi manifest o mirare de tip retoric – dacă mi se permite o asemenea formulare. Este incredibil și încurajator totodată că în mijlocul a cele ce trăim, înconjurați predominant de superficialitate, neprofesionalism, lipsă de suport de orice fel (atributele mai dure nici nu le evoc) – există încă oameni tineri atât de pasionați de artă încât să se implice total și necondiționat în realizarea unui asemenea proiect ca cel prezentat sâmbătă, 15 mai, la Studioul de Operă al Universității Naționale de Muzică. Motivele țin probabil de structura interioară a fiecăruia dintre ei, de bogăția ideilor și dorința exprimării lor indiferent de sacrificiile presupuse ori (prea)micile recompense.

Felicit deci pe Diana Rotaru, compozitoare a cărei muzică dezvăluie sentimente, trezește emoții și implică ascultătorul în universul propriu, pe Ana Chifuși Maria Chifu, două interprete sub ale căror mâini flautul și fagotul au devenit personaje complexe, la fel de expresive ca gesturile trupurilor lor, pe Georgiana Bobocel – cea care a imaginat coregrafia extrem de plastică și convingătoare a întregului spectacol (transformând solistele în reale dansatoare), pe Florin Tănase – dansatorul profesionist al serii, și nu în ultimul rând pe Mihai Cucu, artist multilateral al cărui suport grafic (proiecție video) a contribuit semnificativ la succesul concertului.

Meandre, Ritual de seducție, Onde Ondine – acestea sunt titlurile celor trei piese semnate Diana Rotaru prin care muzica și mesagerii ei ne-au sedus treptat, așa cum și-au propus.

Spectacolul SeduCânt ar trebui să ruleze în continuare!

.