Irina NIȚU, muzicolog Cronica muzicală on-line     HOME
„La mulți ani, UNMB!
(Irina Nițu – 20 octombrie 2014)
Muzeul Național „George Enescu” a fost alături de Universitatea Națională de Muzică din București la ultimul eveniment din seria manifestărilor organizate cu prilejul sărbătoririi celor 150 de ani de existență a instituției, găzduit de Ateneul Român, sâmbătă, 18 octombrie 2014.

Cristina Andrei, managerul MNGE, a conturat imaginea marelui muzician ca susținător al artiștilor români, prezentând totodată expoziția temporară realizată de dr. Adina Sibianu despre George Enescu și învățământul muzical românesc. Dedicată aniversării Universității Naționale de Muzică din București, această expoziție cuprinde documente și fotografii inedite care sunt expuse pe o serie de panouri ce au fost situate în foaierul Ateneului Român, loc în care Dan Dediu, rectorul Universității, Antigona Rădulescu, prorectorul acesteia, compozitorul Dan Buciu și muzicologii Valentina Sandu Dediu respectiv Andreea Chiselev au fost protagoniștii lansării a două cărți – Odiseea muzicală 1894-2014. O istorie a Universității Naționale de Muzică din București (un album impresionant comentat de Antigona Rădulescu) și Victor Giuleanu – un portret în documente și mărturii datorat Valentinei Sandu Dediu și discipolei sale, Andreea Chiselev. Ambele volume evocă pagini importante din istoria Conservatorului, centrându-se asupra unora dintre personalitățile care i-au marcat existența.

Mulți alți artiști, mari muzicieni, foști și actuali dascăli ai Universității Naționale de Muzică din București au completat o seară specială prin concertul aniversar dedicat instituției. Percuționistul Alexandru Matei, pianiștii Valentin Gheorghiu, Viniciu Moroianu și mai tânărul Sergiu Tuhuțiu, mezo-soprana Ruxandra Donose, interpreții de jazz Mircea Tiberian (pian) și Nadia Trohin (voce), violonistul Gabriel Croitoru și violoncelistul Marin Cazacu împreună cu ansamblul său, Violoncellissimo, au aniversat printr-un act cultural de înaltă ținută o instituție prestigioasă, de care noi, absolvenții ei, suntem mândri. Concertul a fost un adevărat regal la care au concurat nu doar nume importante ale artei muzicale românești actuale, ci și repertorii prezentate la un înalt nivel interpretativ. Xenakis, Jora, Enescu, Brediceanu, Fauré, Rossini, Valentin Gheorghiu, Villa-Lobos, Rimski-Korsakov, Piazzolla și Pautza sunt cei ale căror creații au încântat publicul prezent la eveniment.
Cristina Andrei
Cristina Andrei

Dan Dediu
Dan Dediu

Valentina Dediu și Andreea Chiselev
Valentina Dediu
și Andreea Chiselev
Antigona Rădulescu
Antigona Rădulescu

Gabriel Croitoru și Valentin Gheorghiu
Gabriel Croitoru
și Valentin Gheorghiu
Marin Cazacu și ViIOLONCELLISSIMO
Marin Cazacu și ViIOLONCELLISSIMO

The Final Countdown
, celebra melodie a formației rock Europe orchestrată de Sabin Păutza pentru ansamblul Violoncellissimo a încheiat concertul în sonorități traduse cu multă vervă și plăcere de către interpreții ei, ovaționate îndelung de audiență. Și chiar dacă nu ne-am desprins de pe Pământ și nici n-am ajuns pe planeta Venus, întreaga seară ne-a transportat pe toți într-o călătorie virtuală din care ne-am întors bogați de tot ce-am câștigat pe drum. Mulțumim, Dan Dediu, pentru Ithaca propusă! La mulți ani, UNMB!