Smaranda OŢEANU-BUNEA, critic muzical Cronica muzicală on-line     HOME

CROCHIURI MUZICALE – TEATRUL „STELA POPESCU” ARE MII DE FANI!
BALET ȘI MUZICĂ PENTRU COPII ȘI TINERET

(Smaranda Oțeanu-Bunea – 21 iunie 2016)

Nu numai cei care au fost prezenți la avanpremiera musicalului ALADIN, de ROMAN VLAD, în coregrafia lui ȘTEFAN SOARE, scenografia – VIORICA PETROVICI s-au declarat fani TSP, chiar de la lansarea acestui ansamblu muzical de top! Li se alătură copiii de la PALATUL NAȚIONAL AL COPIILOR, care ne-au urmărit repetițiile, zeci de doamne profesoare, educatoare, părinți..., care ne-au telefonat și au spus că își propun să nu lipsească de la nicio premieră... TREI SĂLI ARHIPLINE, PESTE 2500 DE SPECTATORI au primit-o regește pe STELA POPESCU, au aplaudat minunate voci de operă – DANI FILIPESCU, ANDREI LAZĂR, GABY DAHA, ȘTEFAN POPOV, s-au bucurat de prestația celor trei tineri soliști – ROBERTA, JENNIFER, BOGDAN, de fantasticii dansatori – îi numesc pe ALIS GHEORGHE, CLAUDIA IAGĂR, OCTAV IUGA, BRYAN WEST, ZORAN RAICI, ANDREW LUPU, ANDREI DOGARU etc... Au ovaționat la scenă deschisă o producție dinamică, inspirată, colorată, construită cu har, cu multă vervă – cum apreciază criticii muzicali!

Pentru informarea dv. însă, vă readucem aminte că nu numai în BUCUREȘTI, dar și în marile orașe funcționează câteva remarcabile teatre de copii, de păpuși... – vezi „PUCK" - CLUJ-NAPOCA, „GONG" - SIBIU, „GULLIVER" - GALAȚI, „PRICHINDEL" - ALBA IULIA etc.

Dar, singurele scene, ansambluri muzicale dedicate copiilor, pe harta artistică a țării, sunt OPERA COMICĂ PENTRU COPII și TEATRUL „STELA POPESCU” – balet și muzică pentru copii și tineret!

„Să nu uităm – declară prof.univ.dr. GRIGORE CONSTANTINESCU, președintele UNIUNII CRITICILOR MIUZICALI, că ambele – atât OPERA COMICĂ PENTRU COPII, cât și TEATRUL STELA POPESCU – au fost lansate de către UNIUNEA CRITICILOR MUZICALI și FORUMUL MUZICAL ROMÂN – DIRECTOR FONDATOR: SMARANDA OȚEANU-BUNEA. Mai exact, OCC – oct.1998, instituționalizată în ianuarie 2003, TSP – ian.2015, instituționalizată în aprilie 2016, care actualmente își desfășoară activitatea sub egida PMB, respectiv CGMB. DOUĂ SCENE MUZICALE PENTRU COPII – PRINTRE ZECI DE TEATRE DRAMATICE – SUNT IMPORTANTE CÂȘTIGURI PENTRU VIAȚA ARTISTICĂ, PENTRU EDUCAȚIA MICILOR MELOMANI! SUNT DOUĂ DISTINCTE SCENE, CU ABORDĂRI REPERTORIALE DIFERITE – PE CARE NOI, MUZICIENII, LE VOM SUSȚINE, ADUCÂND MEREU LA CUNOȘTIINȚA PUBLICULUI, EVENIMENTELE NOTABILE“.