Smaranda OŢEANU-BUNEA, critic muzical Cronica muzicală on-line     HOME

TEATRUL „STELA POPESCU” la FESTIVALUL TINEREȚII – MANGALIA și, nu numai!
(Smaranda Oțeanu-Bunea – 8 august 2016)

Dacă vă îndoiți că pe Litoralul nostru mai este loc de vreun ac, mergeți zilele acestea în Sud, adică prin NEPTUN, OLIMP, VENUS... – și convingeți-vă singuri. Așa ceva nu am mai văzut niciodată! Pe plajă, cel mai sigur este să te bronzezi în picioare. Pe stradă, prin târguri de tot felul, nici chiar în PORTUL TURISTIC al MANGALIEI nu ai loc să respiri, să parchezi o bicicletă, darmite un autobuz – precum cel cu care a venit TEATRUL „STELA POPESCU” , la FESTIVALUL TINEREȚII – scena plutitoare bunecunoscută dedicată unor evenimente artistice, competiții estivale susținute de tineri muzicieni. Pentru că acolo, în PORT, în fața unei audiențe de peste 1500 de spectatori de toate vârstele – chiar se întâmplă de ani de zile un miracol, și publicul vine, așteaptă cu mare răbdare artiștii, se bucură de fiecare moment reușit... E O TRADIȚIE! DAR, nu știm ce scurtcircuit s-a întâmplat, și toată acțiunea a fost blocată! Nu știm ce vină aveau zeci de copii înscriși în concurs, de ce trebuiau să pătimească părinții plătind tot felul de dări de participare, așteptând ore în șir miracolul începerii competiției?! Nu știm de ce nu au intervenit oficialitățile orașului – pentru că până la urmă despre MANGALIA era vorba, nu despre un cătun oarecare?! Nu știm și nici nu ne interesează, dacă cei vinovați de acest FIASCO vor plătit vreodată...

PUBLICUL însă, nu iartă!
Pentru că acolo, pe mal, în fața scenei plutitoare, la data și ora știută – 4 august, ora 20.00, TEATRUL „STELA POPESCU” era așteptat, cum spuneam, de sute și sute de melomani! Și chiar dacă a trebuit să ne organizăm singuri – scenă, sunet, tot ce trebuie, pentrucă pe barjă bătea vântul – cu un efort tehnic considerabil – la ora 20.00 spectacolul STELA ȘI PRIETENII EI a început! STELA POPESCU – CAP DE AFIȘ, a fost ovaționată, soliștii, baletul – deasemenea. Nu mai vorbesc de Echipa Tehnică – Stere Enișor, Paul Hîncu, Cornel Vladu... Iar după multe aplauze, sesiuni de fotografii și autografe – turiștii, localnicii, în drumul nostru prin PORT, spre autocar, ne-au spus: „FELICITĂRI, AȚI FOST GROZAVI, AȚI SALVAT ȘI FESTIVALUL!”

E drept că soliștii noștri – DANIEL FILIPESCU, ANDREI LAZĂR, GABRIELA DAHA, ȘTEFAN POPOV, ANDREEA BLIDARIU, dansatorii noștri – ALIS, CLAUDIA, CRISTINA, ANA, MARIA, SILVIA, MONICA, ANUKA, ANDREI, OCTAV, IONUȚ, ZORAN, ANDREW, ALEX…, tinerele noastre vedete – ROBERTA, BOGDAN, JENNIFER – au dansat și cântat FINALUL doar la lumina felinarelor, pentrucă se înoptase – DAR CE CONTEAZĂ?!

Cu o seară înainte, pe data de 3 august, la Tabăra de la COMOROVA, vreo 300 de copii aplaudaseră în forță FINALUL reprezentației noastre luminate de câteva reflectoare, ce-i drept, dar mai ales de ...LUNĂ.

A fost fantastic pentru că , la fel ca și în PORT – BUCURIA LUMINA TOTUL!