Smaranda OŢEANU-BUNEA, critic muzical Cronica muzicală on-line     HOME
Cu barca pe valuri
(Smaranda OČ›eanu-Bunea, muzicolog – 24 mai 2009)
Pe cât este de zbuciumată viaţa noastră de toate zilele, de la criza economică la alegeri parlamentare, prezidenţiale, iar presa pune paie pe foc din te miri ce, şi întoarce pe toate feţele un gest, un strănut, o clipire (scăpate de sub control de către vreun VIP politic) , numai şi numai să bage în malaxor vreo ţâfnă de comentariu, din care să se poată hrăni şi culege audienţă - pe atât de agitată este şi viaţa unui teatru... Nu ştiu, şi mă minunez cum au apărut atâţia „guru” care prevăd tot, dar absolut tot, apocalipse după apocalipse, iar dacă o dau în bară, la vedere , spun fără pic de jenă, că planurile secrete de care aveau ei habar, şi pe care le dădeau ca sigure, s-au deturnat, şi cu asta basta... Fără doar şi poate, povestea ar fi hazlie, nu cumplit de tristă, cum e, de fapt, ţinând seama că ne mănâncă timpul şi nervii, când vrem să ne mai relaxam şi ne mai uităm la vreun talk-show la televizor sau îndrăznim să răsfoim vreun ziar. În fine, printre rânduri aflăm că Porumboiu a mai luat un Premiu la Cannes, că Stela Popescu a fost încununată la Tel Aviv cu titlul „Regina Comediei”, că Opera Comică a primit tot la Tel Aviv, Distincţia „Excelenţă în Artă”. Dar, asta-i o Lume atât de departe de bulversările de fiecare zi... Şi, pentrucă nimeni nu se poate extrage din context, fiecare încearcă să ţină cârma corabiei, până va zări pământul!

În toată nebunia, să ştiţi că sălile teatrelor sunt pline, că la OPERA COMICĂ PENTRU COPII s-a aplaudat premiera musical-ului „DOMNUL CONOPIDĂ”, după opereta lui Offenbach - vorbim de 2009 - am lansat un original tablou muzical-coregrafic pe care l-am numit „NUNTA ZIŢEI” (o continuare a Nopţii furtunoase), cu celebre cântece şi dansuri româneşti care pot fi aplaudate oriunde în lume. Chiar avansasem o mostră la Festivalul de la New Delhi, în decembrie, acolo unde am obţinut APPRECIACION AWARD, după care l-am rulat în recentul turneu de la Tel Aviv, Hulon şi Rishon Le Zyyon, şi va fi văzut, şi auzit, în curând, la sfârşit de iunie, la Sibenik, în Croaţia , şi la Venezia, iar la mijloc de lună Iulie, în Tunisia... Pentrucă asta facem: tot adunăm Premii - şi am ajuns la 12 Naţionale şi 7 Internaţionale -, tot aducem în prim plan Bucureştiul, pe harta festivalurilor imternaţionale... Dar, şi la sălile noastre suntem atenţi, pentru că peste 40000 de copii ne aplaudă într-o stagiune, iar numărul producţiilor - acum 47 - trebuie să crească! Cu alte cuvinte, într-o vreme tulbure, în care Arta cu greu îşi face loc, cu toate obstacolele , suntem pe val!

Cine bate la uşa repertoriului nostru permanent? GIANNI SCHICCHI, în regia lui MIRCEA DIACONU (pe care l-am numit „Consultant - Proiect Tinereţea Capodoperelor”), un viitor musical - „CENUŞĂREASA”, în rolul Mamei Vitrege - Stela Popescu, momentul etno „BĂTUTA MOLDOVENEASCĂ”, un colaj numit „LA BALUL ISPRĂVNICESEI... Nu de altceva, dar avem programate vreo 12 spectacole în stagiunea estivală, vom merge şi la Festivalul Mamaia Copiilor, si la Festivalul Internaţional de la Sibiu, sunt la orizont turnee la Montreal, Mumbai (Bombay), Dubay... Iar copiii se vor putea întâlni toată vara cu: Rodica Ocheşeanu, Gabriela Daha, Ioana Damian, Raluca Oprea, Vicenţiu Ţăranu, Daniel Filipescu, Eugen Voicu, Valentin Racoveanu, Andrei Lazăr, Valentino Tiron, nu mai vorbim de STELA POPESCU, de baletul OPEREI COMICE..., de ansamblul instrumental dirijat de Ciprian Teodoraşcu, de pianiştii Mădălina Florescu Alexandru Petrovici...

Trăim îmtr-o lume zbuciumată, din care se salvează cine poate. Iar noi avem credinţa că putem. Mai mult, sperăm să avem, în curând - SCENA, TEATRUL, SALA NOASTRĂ... De fapt, aici este BĂTĂLIA cea MARE!